Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji. Wiele osób rozpoczyna prowadzenie konta na Instagramie w celach zarobkowych. Po zgromadzeniu grona obserwujących możemy zacząć zarabiać na różne sposoby. Jednak zgromadzenie fanów wymaga poświęcenia czasu na przygotowywanie ciekawych treści.
Jak zarabiać na Instagramie?
Przede wszystkim zanim zaczniemy zarabiać musimy zgromadzić grono fanów. Pierwsze współprace z firmami na które możemy liczyć to te barterowe. Barter polega na tym, że dostajemy dany produkt w zamian za reklamę na Instagramie. Najczęściej jest to post i Insta Stories, czyli krótka relacja dostępna na profilu przez 24 godziny. Z barteru korzystają głównie mali twórcy. Otrzymane produkty możemy odsprzedać za pośrednictwem serwisów sprzedażowych. W ten sposób zarobimy pierwszy pieniądze, które przydadzą się chociażby na zakup lepszego telefonu bądź aparatu. To z kolei przełoży się na lepszą jakość tworzonych treści.
Linki afiliacyjne to kolejny sposób na zarobek dla początkujących twórców. Polega to na tym, że dostajemy prowizję kiedy ktoś dokona zakupu korzystając z naszego linku. Zazwyczaj jest to około 10% prowizji. Jest to zatem dobra opcja dla influencerów niezależnie od ilości posiadanych obserwujących. Tutaj tak naprawdę od nas zależą możliwe do osiągnięcia zarobki. Jeśli odpowiednio zachęcimy naszych fanów do skorzystania z naszego polecenia, to zarobimy więcej. Warto jednak umieszczać linki z branży, w której się działa. Umieszczanie zbyt dużej ilości linków afiliacyjnych, czy postów sponsorowanych może negatywnie wpłynąć na naszą karierę.
Gdy przekroczymy próg 10 tysięcy obserwujących staniemy się bardziej rozpoznawalni. Oczywiście im więcej fanów tym lepiej, jednak mali twórcy są często wybierani przez różnego rodzaju firmy. Osoba, którą posiada kilkadziesiąt tysięcy aktywnych fanów będzie bardziej atrakcyjna dla firm niż ktoś z miliomem obserwujących i znikomą aktywnością pod postami. Warto mieć to na uwadze w czasie tworzenia postów. Powinniśmy tworzyć treści wysokiej jakości. Warto także zachęcać ludzi do komentowania np. poprzez zadawanie angażujących pytań. Stawki za współpracę są różne. Z reguły jest to około 2-4 tysiące złotych przy 100 tysiącach obserwujących. Tutaj dużo zależy od branży, w której działamy. Współpraca może polegać na umieszczeniu zwykłego postu, czyli zdjęcia z odpowiednim opisem. Może być to także kilka publikacji w równym odstępie czasu np. co tydzień. Do tego możemy także dodawać relację. To wszystko wpływa na zarobki jakie możemy osiągnąć. Wiele firm decyduje się na dłuższą współpracę z influencerami. W ten sposób wspierają działalność danego twórcy, a w zamian dostają nowych klientów. Często także w ramach współpracy dostajemy linki afiliacyjne bądź kody rabatowe. To dobry sposób na sprawdzenie efektywności naszej promocji. Dodatkowo możemy liczyć na procent od sprzedaży z użyciem linku bądź naszego kodu.
Sprzedaż własnych produktów to marzenie wielu początkujących influencerów. Jednak stworzenie własnej marki wymaga nakładu finansowego, na który początkujący nie mogą sobie pozwolić. Dodatkowo sukces naszego sklepu zależy od liczby i zaangażowania fanów. Dlatego też własny sklep internetowy otwierają najczęściej więksi twórcy. Możemy sprzedawać ubrania, kubki bądź inne gadżety. Niektórzy wykorzystują Instagram do promowania swojej działalności. Przykładowo trener personalny może reklamować swoje usługi. W tym wypadku możliwe są także współprace z firmami sprzedającymi suplementy czy sprzęt do ćwiczeń. W ten sposób przedstawiciele wielu zawodów mogą zwiększyć swoje dochody.
Ja zarabiam na Instagramie na promowaniu produktów. Co jakiś czas zgłaszają się marki żeby nawiązać współpracę.